Firma
CASSIN przez wiele lat była liderem w produkcji najwyższej klasy sprzętu wspinaczkowego. Mówiąc o marce
CASSIN nie sposób nie wspomnieć o jej założycielu Riccardo Cassinie, który bez wątpienia był najwybitniejszym alpinistą świata. Jego spojrzenie na alpinizm i śmiałe dokonania, przejścia nowych dróg na dziewiczych ścianach wymagały nie tylko umiejętności i odwagi, ale również odpowiedniego sprzętu. Riccardo Cassin sam projektował i produkował niezbędne wyposażenie, a haki kute przez niego można do dziś znaleźć w takich ścianach jak Ovest di Lavaredo czy Grande Jorasses.
Po wojnie w roku 1947 roku marka
Cassin rozpoczyna produkcję sprzętu i otwiera sklep w Lecco we Włoszech. Do produkcji trafiają kolejno haki (1947), młotki skalne (1948), czekany (1949) i karabinki stalowe (1950). Już w tamtych latach
Cassin współpracuje z założycielem firmy CAMP Antonio Codega. W 1958 roku powstaje prototyp pierwszych uprzęży wspinaczkowych, a kolejne lata przynoszą coraz więcej wynalazków w dziedzinie alpinizmu, jak choćby tytanowe raki używane 1970 roku na Lhotse. W roku 2009 dochodzi do pełnej integracją marek CAMP i
CASSIN. Po 120 latach działalności firma CAMP, w momencie, kiedy na świecie szaleje kryzys, podejmuje strategiczny krok, którego celem jest wzmocnienie marek CAMP i
CASSIN. Połączenie tych dwóch marek pozwala na stworzenie szerszej i ciekawszej oferty produktów. Pełna integracja oznacza, że powstanie jeden dla obu marek dział badań i rozwoju produktu, przygotowania produkcji oraz sprzedaży. W związku z tym na całym świecie marki CAMP i
CASSIN reprezentować będzie jeden dystrybutor dla danego kraju.
Zrealizowanie tej fuzji ponownie podkreśla historyczną rolę odgrywaną przez CAMP jako lidera w produkcji sprzętu turystycznego i wspinaczkowego. Ta rewolucyjna zmiana na rynku przynosi korzyści klientom w postaci szerszej i lepiej dostosowanej oferty. Łatwiejsza dla klienta będzie również identyfikacja produktów i ich przeznaczenia. Marka
CASSIN obejmie takie aktywności jak: wspinaczkę w lodzie, dry-tooling, wspinaczkę hakową i wielkościanową, wspinaczkę sportową i buldering. Natomiast CAMP skupi się na wspinaczce klasycznej, alpinizmie, narciarstwie wysokogórskim, wspinaczce na drogach via Ferrata, trekkingu letnim i zimowym oraz biegach górskich (trail running).
Połączenie
CAMP i CASSIN pozwala na zaoferowanie klientom najszerszej oferty sprzętu wspinaczkowego i turystycznego na rynku. To połączenie 120 letniej tradycji i nowoczesnego podejścia do handlu i marketingu.